Ezzel legálisan megsokszorozhatod
a hirdetéseid megtérülését
– Te használod?

Ezzel legálisan megsokszorozhatod
a hirdetéseid megtérülését
– Te használod?

Ha szoktál online hirdetéseket futtatni – és nagyon remélem, hogy igen –, akkor biztosan foglalkoztat a kérdés: hogyan érhetnél el még nagyobb megtérülést? Mivel növelhetnéd a konverziós arányszámaidat? Mit nem teszel, amit offline területen már évtizedek óta sikerrel használnak?

Képzeld el, hogy van egy fizikai boltod, ahová naponta több tucat, netán több száz vagy ezer potenciális vásárló tér be. Van köztük olyan, aki látta a kirakatot, vagy olvasta a helyi újságban a hirdetésedet, esetleg csak a környéken volt dolga, és benézett, amíg várt a buszra.

Képzeld el, hogy minden egyes betérő potenciális vásárlóhoz oda tudnál küldeni egy szakképzett eladót, aki nem csupán a lehetséges vevő felmerülő kérdéseire válaszol, hanem egy előre megírt értékesítési script szerint vezeti rá a vásárlót, hogy szüksége van a termékedre.

Mit gondolsz, mennyivel tudnál több vásárlást generálni a fent említett, “minden-vásárlóra-egy-eladó” módszerrel, mint ha egy eladók nélküli, önkiszolgáló boltot üzemeltetnél?

Most biztosan azt gondolod: “Ilyet nem lehet megvalósítani, ha annyi eladót foglalkoztatnék, ahányan bejönnek a boltba, azonnal csődbe vinnének a kifizetett munkabérek!” Ebben igazad is van, valóban nem működhetne ez a rendszer úgy, ahogy a példában szerepel.

DE!

Helyezzük a történetet online állapotba, a fizikai boltból legyen webshop! “Jó, de akkor ki az eladó?” Az eladó, akit minden potenciális vásárlóhoz oda küldhetsz, nem más, mint a landing oldal (landing page, érkező oldal, és még ezerféleképpen nevezik).

Bizony, létezik egy megoldás az online marketing világában, ami – ha jól csinálják – felér egy személyre szabott, minden látogatóhoz hozzárendelhető értékesítővel. Ha még nem hallottál volna a landing oldalakról, esetleg azon ritka emberek közé tartozol, akik még csak nem is találkoztak eggyel sem (legalábbis nem vették észre), akkor röviden bemutatom, mi is ez a modernkori marketing “Szent Grál”:

Ez az az oldal, ami a látogatót fogadja, miután rákattintott az egyik hirdetésedre.

Nem tűnik bonyolultnak, igaz?

Ha ennyi nem győzött volna meg róla, hogy a landing oldal tényleg kihagyhatatlan eleme az online kampányaidnak, most figyelj!

A landing oldal, pont ahogy egy jól képzett értékesítő is tenné, nem csupán bemutatja a terméket a potenciális vásárlónak, de teszi ezt úgy, hogy közben

  • vásárlási vágyat generál,
  • elhárít minden bizonytalanságból adódó kételyt,
  • végigvezeti majdani vevődet egy előre jól megírt, úgynevezett sales scripten, aminek a vége nem lehet más, csak a vásárlás.

Ezen kívül egy landing oldalnak megvan az az előnye egy sales-es emberkével szemben, hogy csak egyszer kell kifizetned a munkabérét, utána az idők végezetéig teszi a dolgát, pontosan ugyanazzal a lendülettel, és módszerekkel, ahogyan az első “munkanapján”. Nem kell havi bónuszokat osztogatnod, és csapatépítő trainingre sem kell cipelned a több száz értékesítődet.

Már hallom, ahogy az olvasók egy része azt mondja magában: “ez mind szép és jó, de én nagyértékű terméket értékesítek, általában telefonon vagy személyes konzultáción keresztül, szóval én úgysem tudnám használni ezt a módszert.

Ez viszont óriási tévedés!

Ha élőben vagy telefonon értékesíted a termékedet, szolgáltatásodat, biztos előfordult már, hogy olyan kérdésekre kellett válaszolnod, amiket szinte mindegyik érdeklődő feltesz, olyan ellenérveket kellett kezelned, amiket napi szinten hallasz, netán mindkettőtöknek hamar világossá vált, hogy nem egymást keresitek, és csak az időtöket pazaroljátok. Ha ezek ismerős problémák, esetleg régóta próbálod megoldani őket, a landing oldalak a Te életedet is megkönnyítik!

Ha jól van felépítve, és a konverziós résznél nem valamilyen terméket akar eladni a landing oldalad, hanem konzultációs időpontot szeretne foglaltatni az érdeklődővel, mire oda kerülsz, hogy felhívod őt, és nekiállsz a szokásos sales scriptednek, észreveszed, hogy nem kérdezi meg ugyanazokat, nem hozza fel ugyanazokat az ellenérveket, mint eddig annyiszor, mert ezeket már mind megoldotta a landing oldalad előzőleg.

Ja, és természetesen kiszűrheted így azokat is, akik nyilvánvalóan akkor sem lesznek a vevőid, ha a fejed tetejére állsz.

Természetesen nem azt állítom, hogy ha landing oldalakat használsz, 100%-os lesz a konverzió* arányod, de kategóriákkal növelheted az eladásaidat a “hagyományos” módszerrel szemben. És lehet, hogy pont ennyi kell ahhoz, hogy a konkurensed fölé emelkedj!

(*konverzió = a látogató végrehajt valamilyen, a vállalkozás számára általad értékesként meghatározott műveletet, például vásárol, feliratkozik, időpontot foglal, stb)

Alapvető felépítés

Ha sikerült rávilágítanom, hogy milyen hasznos is lehet neked egy landing oldal, akkor biztosan érdekel, hogy mégis milyen elemekből épül fel.

Alapvetően egy landing oldalnak 3 részből kell állnia, aminek mind más-más feladata van:

  • Figyelemfelkeltő blokk
  • Tartalom blokk
  • Konverzió blokk

Figyelemfelkeltő blokk

Minden landing oldal egy figyelemfelkeltő résszel kezdődik, ami az első hajtást, vagyis azt a részt jelenti, amit a látogató első pillantásra lát, anélkül, hogy görgetnie kellene.

Ez a blokk általában 3 elemet tartalmaz: cím, hero kép és egy CTA (shortcut). Mielőtt részletesen kiveséznénk, hogy mik is ezek az elemek a figyelemfelkeltő blokkon belül, nézzük, mi a szerepe egyáltalán ennek a legelső blokknak.

Elsőre félrevezető lehet a név, hogy “figyelemfelkeltő blokk”, hiszen a látogató figyelme már fel lett keltve, ezért érkezett az oldalra. Valóban, az igazi figyelemfelkeltés már jóval előbb, a hirdetésnél megtörtént, így ennél a pontnál szerencsére már könnyű a dolgunk.

Csupán jelezni kell, hogy bizony ez az oldal annak a hirdetésnek a folytatása, amire rákattintott a látogató. Ehhez elengedhetetlen, hogy mind képi, mind tartalmi téren megegyezzen az ide vezető hirdetéssel.

  • Cím: ez a legelső elem, amit lát az oldalra érkező potenciális vásárló, így ez az egyik legfontosabb elem is egyben. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a jól átgondolt, megtervezett és a landing oldalra vezető hirdetéssel 100%-os harmóniában lévő címsor (erről bővebben egy ingyenesen letölthető e-bookunkban is olvashatsz). Kiegészítésnek ide sorolhatunk egy alcímet, ami a főcím magyarázatául szolgál, illetve további információkkal látja el az olvasót.
  • Hero kép: így nevezzük azt a képet, ami az oldal legelején található. Ez lehet egy különálló grafika, fotó, de akár a figyelemfelkeltő blokk háttere is. Pont, ahogy a cím esetében, a hero képnél is létfontosságú, hogy harmonizáljon az oldalra vezető hirdetéssel. Ha a hirdetésben bikinis nők vannak, nem tehetsz hero képnek egy kutyát sétáltató szakállas pasast. A kép ragadja meg a figyelmet, de ne vonja el túlságosan a címről.
  • CTA (shortcut): ez általában egy gomb vagy egy űrlap, ami az oldal fő célját szolgálja, vagyis a meghatározott konverziót. A landing oldal céljától függően helyet kaphat a konkrét CTA (Call to Action, vagyis felszólítás a cselekvésre, konverzióra), vagy egy olyan gomb, ami az oldalon belül a CTA-hoz viszi a látogatót, aki már ilyen korai szakaszban úgy dönt, hogy konvertálódik. Ez akkor a legfontosabb, ha olyan látogatók is a landing oldaladra keveredhetnek, akik az értékesítési tölcsér vége felé járnak (az értékesítési tölcsérről ITT olvashatsz bővebben).

Tartalom blokk

Ez a landing oldalad második része, és általában ez a legnagyobb terjedelmű is. Ide szedsz össze mindent, ami meggyőzheti a látogatót a konvertálódásra, itt írod össze a terméked / szolgáltatásod tulajdonságait, előnyeit, illetve a potenciális vásárló bizonytalanságát is ebben a blokkban kell eloszlatnod.

A tartalom blokkot alapvetően az alábbi 3 részre osztjuk:

  • Vásárlási vágy felkeltése: próbálkozhatsz több módszerrel is, például a problémát ecsetelve, amire megoldást nyújtasz, vagy a terméked előnyeit felsorakoztatva. Hass egyszerre a logikára és az érzelmekre! Bár a vásárlási döntés meghozataláért túlnyomó részben a jobb agyfélteke felelős (amihez az érzelmeket társítják), a látogatóidnak muszáj meggyőzniük magukat, hogy jól döntenek, így támaszd alá logikailag is a döntést.
  • Termékleírás: árulj akármit, ha nem egyértelmű, hogy mit kapnak a pénzükért cserébe, senki nem fog vásárolni. Ne valami nyers leírásra gondolj, ahol ráömleszted a terméked specifikációit óvatlan látogatódra, hanem mutass rá: ezeket a terméktulajdonságokat milyen különféle módokon válthatja az előnyére? Mivel lesz jobb az élete, ha vásárol tőled?
  • Bizonytalanság csökkentése: az emberekben óriási fenntartások vannak vásárlás során, főképp, ha nem látják személyesen a terméket vagy az eladót. Rengeteg kérdés merül fel bennük, ami, ha nem kapnak rájuk választ, eltántoríthatja őket a konvertálódástól. Itt helyezd el a garanciádat, illetve a gyakori kérdések részt (persze nem kell szó szerint venni, leírhatod a kérdésekre a választ más módon is, nem csak a klasszikus GY.I.K formában). Érezzék azt, hogy nem veszíthetnek semmit!

Konverzió blokk

Az oldal alján ott a CTA, vagyis az egésznek az értelme. Itt tud az oldallátogató vásárolni, feliratkozni vagy éppen időpontot foglalni, attól függően, hogy mi volt az előre meghatározott konverziós célod.

Ezt a blokkot 2 részre lehet bontani:

  • Összesítés: fontos, hogy a konverziós döntés meghozatala előtt emlékeztesd a potenciális vevődet, hogy mit is kap, ha vásárol. Használj bullet pontokat, és írd össze az ajánlatod legfontosabb elemeit.
  • CTA: lehet egy feliratkozási form, időpontfoglaló, vagy termék esetén a “Kosárba teszem” gomb. Végzetes hibát követhetsz el, amivel az összes eddigi munkádat feleslegessé teszed, ha nem elég egyértelmű, hogy mit akarsz a látogatódtól. Ne utalgass rá, hogy töltse ki a formot, hanem írd le pontosan! Használj nyilakat! Írd le többször! Ennél a pontnál egyszerűen nem szabad semmit a véletlenre bízni, annyira közel vagy a célhoz. Amennyire csak tudod, legyen tiszta, érthető és egyszerű a konverzió. Ha feliratkozást kérsz, akkor csak a minimálisan szükséges adatokat kérd el, különben még itt is visszafordulhat a majdnem konvertálódott látogató.

A következő szint

Az előbb felsoroltak csupán a legalapvetőbb szintet képviselik a landing oldalak között. Számos egyéb profi elkészítési módszere, felhasználási módja van egy landing oldalnak, aminek a részletes leírására sajnos nem elég ez a blog cikk, de említés szintjén írok párat, hogy lásd, mi a következő szint.

  • Konverzió-specifikus landing oldalak: ha azt gondolod, hogy “amennyi konverziós cél, annyiféle landing oldal struktúra“, igazad van. Valóban másképp kell felépíteni egy landing oldalt, ha egy fizikai terméket akarsz eladni, hírlevélre akarsz feliratkoztatni, vagy éppen konzultációs időpontot szeretnél foglaltatni. A struktúra a konverzió elköteleződési igényétől is függ, vagyis, hogy mennyibe kerül a termék, milyen kötelezettségeket von maga után, stb. Ha egy ingyenes e-book landing oldalán kicseréled a szöveget és a képeket, attól még nem fog jól működni az oldal, ha kutyakaját szeretnél eladni vele.
  • Funkció-specifikus landing oldalak: az sem mindegy, hogy a látogató mikor találkozik az oldaladdal, a vásárlási folyamat melyik részén, és így milyen szerepet tölt be az oldal. Lehet, hogy a potenciális vevő most lép kapcsolatba veled először egy terméked értékesítési oldalán, vagy már a vásárlás utáni köszönő oldalon jár, esetleg konvertálódás nélkül távozott egy landing oldaladról, és remarketinggel ismét vásárlásra csábítanád, vagy csak eltévedt a weboldaladon, és egy 404-es oldal fogadja. Mindegyik esetben alkalmazhatunk, és javasolt is alkalmazni landing oldalt, viszont ezek más és más felépítést igényelnek.
  • Tesztelés: ha profibb szintre emelnéd a landing oldaladat, és még magasabb konverziós számokra vágysz, ahhoz csakis tesztelésen keresztül vezet út. Ha még nem hallottál az A/B tesztről, valahogy úgy képzeld el, hogy egy adott landing oldalt leklónoznak, és minden más elem változatlansága mellett egy részt kicserélnek (például átírják a címsort). Mérésekkel utána megállapítják, hogy melyik verzió a hatásosabb, és azzal mennek tovább. Érdemes tesztelni az oldal hosszúságát (általánosságban a hosszabb oldal jobban konvertál, de esetenként ez változhat), a szövegezést, a képeket (vagy akár képek helyett videókat), illetve a konkrét ajánlatot is.

Érdekel bővebben a téma?

Ha igen, minden bizonnyal értékelni fogod ingyenesen letölthető e-bookunkat, ami a landing oldal egyik legfontosabb elemével, a címsorral foglalkozik.

Részletesen bemutatok egy címsoríró technikát, amivel a teljesen kezdők is ütős címsorokat írhatnak (nem csak landing oldalakhoz!).Megtanulhatod belőle a címsorírás pszichológiáját, illetve sok mást is. Ha érdekel, kattints IDE, és töltsd le ingyen!

About-Blog

Pásztor Zsombor

CEO

Oszd meg ismerőseiddel:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email