Így még nem használtál landing oldalt!
6 versenyelőnyt jelentő felhasználási terület

Így még nem használtál landing oldalt!
6 versenyelőnyt jelentő felhasználási terület

Valószínűleg azt hiszed, már többet nem hozhatsz ki a landing oldalaidból, most mégis mutatok Neked 6 olyan felhasználási területet, amire eddig valószínűleg nem is gondoltál! Nyugi, sokak figyelmét elkerülte, és így óriási versenyelőnyre tehetsz szert, hiszen olyan csatornákat mutatok meg, ahol szinte egyedül leszel a potenciális vásárlóiddal.

A forradalmasító technika

Bár azt mondtam, hogy szinte senki sem használja még, ennek ellenére maga a technológia, amire alapul, nem valami világújdonság, amiről csak néhány kiváltságos hallott. Épp ellenkezőleg, szinte mindenki ismeri! És pontosan ez a legnagyobb előnye: a technológia elterjedt, közismert, viszont ez a felhasználási mód újszerű.

Tehát egy olyan “valamiről” van szó, ami széles körben ismert és elterjedt, mégsem alkalmazzák a landing oldalakban rejlő potenciál kihasználására. Szemét leszek, nem lövöm még le a poént! Előbb vegyük sorra, hogy hol és hogyan használják fel a legtöbben manapság a landing oldalakat.

A kulcsszó a PPC, vagyis a kattintásonként fizetett hirdetés (Pay Per Click), a legalapvetőbb online marketing forma. Szembejön egy hirdetés, miközben a Facebookon nézelődünk, és mi történik, ha érdekesnek ítéljük, és rákattintunk? Bejön a hirdető landing oldala!

Legalábbis jobb esetben, mert sajnos még a mai napig túl kevesen használják ki a landing oldalak adta lehetőségeket (ha esetleg neked is homályos ez a terület, feltétlenül figyelmedbe ajánlom egy korábbi cikkünket a témában, amit IDE kattintva olvashatsz el).

Természetesen nem azt mondom, hogy hagyj fel a fizetett hirdetésekkel, vagy hogy ne használj landing oldalakat PPC esetén! Sőt, nem győzöm elégszer hangsúlyozni a fontosságát. Amit viszont én ajánlok újszerű technikaként a témában: a QR-kód.

“Ez lenne a nagy innováció?”

Tudom, most arra gondolsz, hogy már évek, sőt évtizedek óta rengetegen használják a QR-kódot, számtalan területen. Igazad is van!

Épp a QR-kód elterjedtségének és a köztudatba ivódásának köszönhető az igazi hasznossága. Ma már mindenkinek a zsebében ott egy “QR-kód olvasó”, ami 10 évvel ezelőtt még nagyon nem így volt. Mi következik ebből? Természetesen az, hogy most már megéri kampányokat építeni a QR-kódokra.

Így kombináld a QR-kód technológiát landing oldalakkal

Ahogy ígértem, ajánlok 6 olyan területet, ahol eddig még csak nagyon kevesen használják a QR-kód és landing oldal mesés kombinációját. Minél többet megvalósítasz ebből a 6-ból, annál nagyobb versenyelőnyre tehetsz szert konkurenseiddel szemben!

1. Szórólapok és plakátok

Ha a marketingnek ezt a fajtáját is használod, és már miért ne használnád, akkor egy QR-kóddal jelentősen megnövelheted a bevételeidet. A landing oldalad hosszú és bonyolult linkjét nem írhatod rá egy szórólapra, mert senki soha nem fogja azt bepötyögni – hidd el, még a rövideített linkeket sem!

Nyomtass a plakátra egy QR-kódot, és már csak kíváncsiságból is meg fogják nyitni az emberek. Ritkán látni ilyet, így az újdonság varázsa megteszi hatását. Használd ki jól az így szerzett figyelmet és oldalmegtekintéseket. Fontos, hogy olyan témájú legyen a landing oldal, amire a QR-kód mutat, ami kapcsolódik a szórólapok és plakátok eszmeiségéhez.

A nyomtatott marketinganyagok ezen fajtájával általában aktuális kampányaidat, ajánlataidat népszerűsíted, tehát a QR-kód is egy ehhez kapcsolt landing oldalra kell, hogy vezessen.

Szórólapok, plakátok QR-kódja: aktuális ajánlat

2. Videók

A videó marketing tarol, a YouTube csatornád segítségével óriási tömegeket csábíthatsz vállalkozásod weboldalára. Ez nem újdonság. A Facebook élők és webinárok elterjedése viszont relatíve friss dolog, főleg hazai viszonylatban.

Mivel ebben az esetben online felületről van szó, így a videó leírásában elhelyezett linkek is kivitelezhetőek, viszont gondolj bele: mennyivel érdekesebb a Facebook élő közben felemelni egy táblára nyomtatott QR-kódot, mondván: “Ezen a linken a videó ideje alatt X csomagunk mellé most ajándékba kapod Y termékünket is!

Kihasználva egy jó élő videó lendületét, érdemes villámajánlatokra kiépített landing oldalak linkjét használni QR-kódként.

Reklám videók, élők, webinárok QR-kódja: villámajánlatok, hűségprogramok

3. Névjegykártya

Kifejezetten a B2B szektorban tevékenykedőknek lehet óriási előny, ha a névjegykártyával együtt egy ajánlatot is átnyújthatunk a potenciális ügyfélnek. Akinek átadod a QR-kódos névjegyedet, nem csak garantáltan meg fogja nyitni a landing oldaladat, de meg is fogja jegyezni a vállalkozásodat, hiszen ezen a területen is ritkának számít még az efféle megoldás.

Garantált oldalmegtekintés és nagyobb nyomot hagyó névjegykártya? Mi kellhet még?! Mondjuk nem árt, ha a QR-kód valami releváns oldalra vezet.

Általánosságban megegyezhetünk, hogy névjegykártyát azoknak adsz, akikkel először találkozol, vagyis a legrelevánsabb ajánlat valamiféle bevezető termék lehet, amivel megkezdhetitek a hosszú távú együttműködést.

Ha nincs bevezető terméked, mert… Ez esetben kíváncsi vagyok a mentségedre, ugyanis óriási összegektől és persze potenciális vásárlóktól esel el, ha nem használod a többlépéses értékesítés technikáját, de ezt most hagyjuk. Szóval, bevezető termék híján a névjegykártya nagyszerű felületet biztosít egy hírlevél-feliratkoztató link számára.

Ha egyik fenti ötlet sem kivitelezhető a vállalkozásodban, még mindig ott a lehetőséged, hogy egy olyan QR-kódot készíts, amit lefotózva a partnered mobiljában elmentődik a telefonszámod. Bizony, a QR-kód erre is jó!

Névjegykártya QR-kódja: bevezető termék, hírlevél feliratkozás, digitális névjegy

4. Csomagolás

A csomagolás reklámfelületként való felhasználása nagy múltra tekint vissza. QR-kód alkalmazásával viszont új szintre emelheted ezt a fajta marketing eszközt (is)!

Csomagolás alatt persze nemcsak a termék dobozára gondolok, hanem a reklámszatyrokra is, amivel kisétálnak a vásárlók a boltodból. A szatyrok egyenetlen felülete miatt viszont kicsi annak az esélye, hogy olyanok, akik még nem jártak nálad, egy korábbi vásárlód kezében levő szatyrot lefotózva jussanak el hozzád.

Ez azt jelentené, hogy a QR-kód ilyenfajta felhasználása nem hatékony? Dehogynem, csak elsősorban nem új vásárlók bevonzására!

Ne ismeretlenekre, hanem a már meglévő vásárlóidra célozz! Egészen pontosan azokra, akik kisétálnak a boltodból, kezükben a reklámszatyroddal.

A csomagolásra nyomtatott QR-kódok tehát valamiféle hűségprogramhoz kapcsolt landing oldalra mutassanak, ahol a korábbi vásárlók extra előnyökhöz jutnak.

Csomagolás, reklámszatyor QR-kódja: hűségprogram, hirlevél feliratkozás

5. Profilkép

A social mediában, a közönséged által legtöbbször látott kép a vállalkozásod profilképe. Bármit posztolsz, a profilkép mindig ott van. Általában mindenki a vállalkozása logóját állítja be profilképnek, ami teljesen rendben is van, hiszen a márkát is építeni kell.

De mi van, ha ideiglenesen, kampányszerűen, néha-néha lecseréljük azt a profilképet? Tökéletesen helyettesíthetjük egy QR-kóddal, ráadásul néhány program képes logót is beágyazni a QR-kódba, így összekapcsolhatod a kettőt.

Ha azonban a profilképedhez nem akarsz nyúlni, még mindig ott van a vállalkozás borítóképe. A borítókép amúgy is tökéletes eszköz az aktuális ajánlataink hirdetésére, és egy QR-kóddal még jobban feldobhatjuk.

Profilkép, borítókép QR-kódja: aktuális ajánlat

6. Autó matrica

Biztos láttál már telibe felmatricázott céges autókat, amik hirdetik az adott vállalkozást. Nem rossz, de használj QR-kódot, ha valami diszkrétebb megoldást szeretnél. Na meg – nem mellékesen – sokkal olcsóbban is megoldható, mint egy teljes autós matricázás, többsoros szövegekkel.

Az autókra matricázott linkekkel ugyanaz a probléma, ami a plakátok és szórólapok esetében is: senki, soha nem fogja bepötyögni. Maximum a főoldalad linkjét érdemes rátenni, de annak meg megközelítőleg sincs olyan hatása, mint egy jól felépített landing oldalnak.

Elég egy hívószó és egy QR-kód matrica a hátsó ablak alá, és a dugóban állva legalább nem fog unatkozni a mögötted álló. (Persze vezetés közben nincs telefonozás! Gyorsan lefotózza, és majd otthon megnézi. Pirosnál állva ez még szabályos.)

A QR-kód ebben az esetben hasonló szerepet tölthet be, mint a névjegykártyánál, vagyis egy bevezető ajánlat landing oldalára navigál, vagy egy hírlevél-feliratkozó űrlaphoz. Ezeken kívül akár a YouTube csatornádra, vagy Instagram porfilodra is vezethet, ha a vállalkozásod aktívan használja ezeket a platformokat.

Az autó QR-kóddal való felmatricázása különösen hatásos, ha jó autód van, amit gyakran megnéznek az utcán. Diszkréten elhelyezheted rajta, és mégis célba juttatja az üzenetet.

Autómatrica QR-kódja: bevezető ajánlat, hírlevél feliratkozás, social media profil

Kivitelezés

Remélem, már Te is látod a QR-kód technológiában rejtőző óriási potenciált. Akkor már csak egy kérdés maradt: hogyan? Bár bonyolultnak tűnhet, egy ilyen kód generálása pofonegyszerű.

Az interneten rákeresve rengeteg weboldalt találsz, ahol ingyen, pillanatok alatt generálhatsz magadnak QR-kódot egy megadott linkből. Ha komolyabban gondolod, vannak fizetős megoldások is, amikkel nagyobb szabadságod van a testreszabást illetően (például: formát választhatsz, logózhatod stb).

Ha nem szeretnél keresgélni, itt egy weboldal, ahol egyszerűen és villámgyorsan készíthetsz magadnak QR-kódot. Bár a testreszabhatóság korlátozott, szerintem a célnak megfelel.

Válaszd ki felül az “URL” fület, illeszd be a linket, ahová a forgalmat szeretnéd irányítani, majd jobb oldalon a “SAVE” gombra kattintva letöltheted PNG formátumban a kész QR-kódot.

Ezen a linken eléred: the-qrcode-generator.com

Természetesen én is kipróbáltam, itt az én QR-kódom (igen, ez a reklám helye):

u.i.: egy haladó tipp a végére: ne felejtsd el tagelni a linket, hogy vissza tudd követni, melyik QR-kódod hozta a landing oldal forgalmat!

About-Blog

Pásztor Zsombor

CEO

Oszd meg ismerőseiddel:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email